10 زبان برنامه نویسی آینده دار

10 زبان برنامه نویسی آینده دار

 

ویژگی مشترک زبان های برنامه نویسی آینده

در زبان های برنامه نویسی که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت یک نقطه اشتراک وجود دارد و آن این است که این زبان های برنامه نویسی در حال نزدیک شدن به عبارت ” سریع تر، هوشمندانه تر و بدون باگ” می باشند. رویکردهای جدید شامل ساختارها و خلاصه نویسی های بیشتری هستند و همین طور به زبان های برنامه نویسی کوچکتر اجازه می دهند که هر کاری که برنامه نویس می خواهد را با آنها انجام دهد.

زبان برنامه نویسی R

در حقیقت R یک زبان برنامه نویسی است، اما کاربردهای آن در دنیای امروزی بسیار بیشتر است، این زبان برنامه نویسی از آمار استفاده می کند و مشکلات بسیار زیادی را در دنیا حل می کند. این زبان برنامه نویسی توسط دانشمندان و متخصصان آمار طراحی شده است تا کار را برای آنها راحت تر کند.

این زبان برنامه نویسی دارای توابع بسیار زیادی است که در تحلیل داده ها و بسیاری از الگوریتم های آماری که امروزه به عنوان کتابخانه های رایگان در اختیار عموم افراد قرار دارند از آنها استفاده می شود. بسیاری از دانشمندان علاقه مند به یادگیری علم داده هستند که این زبان برنامه نویسی کمک بسیار زیادی به آنها در این موضوع می کند.

Java 8 یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی دنیا

جاوا یک زبان برنامه نویسی جدید نیست، این زبان به لطف قوانینی نوشتاری راحتی که مانند زبان فرانسه در دنیای کامپیوتر است معمولا به عنوان اولین زبان برنامه نویسی برای شروع کار با زبان های برنامه نویسی انتخاب می شود. در سراسر جهان می توانید میلیاردها فایل .JAR را پیدا کنید که توسط زبان برنامه نویسی جاوا ساخته شده اند.

Swift جزو بهترین زبان های برنامه نویسی برای محصولات اپل

اپل زمانی که برنامه نویسان تازه وارد از بهم ریختگی بسیار زیاد زبان برنامه نویسی Objective C شکایت کردند یک فرصت جدید ایجاد کرد، آنها زبان برنامه نویسی سویفت را معرفی کردند که جایگزینی برای زبان برنامه نویسی Objective C برای برنامه نویسی برای مک و آیفون بود.

آنها تشخیص دادند که ساخت فایل های هدر و استفاده از پوینترها قدیمی است و منسوخ شده است. سویفت این اطلاعات را مخفی می کند و آن را بسیار مدرن و شبیه به جاوا و پایتون طراحی کرده است. در آخر نیز می توان گفت که این زبان همه کارهایی که شما می توانید با سایر زبان های برنامه نویسی انجام دهید را انجام می دهد.

زبان برنامه نویسی Go

هنگامی که شرکت گوگل تصمیم گرفت که یک زبان برنامه نویسی برای سرور مجموعه خود طراحی کند تصمیم گرفت که یک زبان برنامه نویسی ساده بسازد، این زبان ساده باید به گونه ای بود که تمامی ایده های خلاقانه ای که در سایر زبان های برنامه نویسی وجود داشت در این زبان نیز وجود داشت. آنها می خواستند همه چیز را حفظ کنند.

 

CoffeeScript از ساده ترین زبان های برنامه نویسی اسکریپتی

در یک بازه زمانی بعضی از برنامه نویسان جاوا اسکریپت از نوشتن آن همه سمی کالن و براکت خسته شده بودند، بنابراین آنها زبان برنامه نویسی CoffeeScript را ساختند که این زبان در واقع یک پردازنده بود که کدهای آنها را به فرم معمولی و عادی جاوا اسکریپت تبدیل می کرد.

CoffeeScript به عنوان یک زبان برنامه نویسی زمان بسیار زیادی را برای برنامه نویسان از طریق استفاده نکردن از کلیدهای سمی کالن و براکت صرفه جویی می کرد. ممکن است که Jokers ادعا کند که CoffeeScript تنها  دارای یک کاربرد است و آن هم استراحت دادن به دست راست است اما آنها یک نکته را فراموش کردند و آن نکته این است که هر چه زبان های برنامه نویسی مرتب تر باشند راحت تر به ذهن سپرده می شوند و اگر سینتکس آنها نیز راحت تر باشد یادگیری و استفاده از آنها راحت تر است.

D یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی

برای بسیاری از برنامه نویسان هیچ کدام از زبان های برنامه نویسی به راحتی زبان برنامه نویسی C نیست. سینتکس های آن بسیار راحت هستند و ساختارهایی که در آن وجود دارند به صورت مستقیم با CPU در ارتباط هستند. بسیاری از برنامه نویسان این زبان برنامه نویسی را زبان اسمبلی قابل حمل می دانند.

با وجود همه این مزایا بعضی از برنامه نویسان به زبان C حس می کنند که مزیت هایی که در سایر زبان های برنامه نویسی وجود دارد را از دست داده اند، به همین علت است که زبان برنامه نویسی D ساخته شده است تا از ویژگی های سایر زبان های برنامه نویسی استفاده کند.

 Less.js از مهم ترین زبان های برنامه نویسی اسکریپتی

این زبان برنامه نویسی شباهت بسیار زیادی به زبان برنامه نویسی CoffeeScript دارد، این زبان برنامه نویسی شبیه به یک پردازشگر برای فایل های شما می باشد، یکی از ویژگی های آن این است که خیلی راحت می توانید فایل های اختیاری CSS را به وسیله آن بسازید. هر کسی که می خواهد یک layout Rules حتی برای یک سایت بسیار ساده ایجاد کند می داند که ساختن پایه ها با استفاده از Css نیازمند کارهای تکراری بسیار زیادی است.

 

Matlab یکی از مهمترین زبان های برنامه نویسی برای ریاضیدانان

زبان برنامه نویسی متلب یک زبان برنامه نویسی بسیار قدرتمند است و برای ریاضیدانان است که می خواهند محاسبات بسیار پیچیده را انجام دهند تا بتوانند راه حل های لازم را برای حل معادلات پیدا کنند.

هنوز هم نیاز بسیار زیادی به این زبان حس می شود چرا که برای حل معادلات نیاز به مهارت های بسیار پیچیده ای است که فقط از عهده متلب بر می آید، به همین علت است که مطلب راه نفوذ خود را در میان برنامه نویسان و اپلیکیشن ها پیدا کرده است که این راه همان نفوذ از طریق حل معادلات بسیار پیچیده ریاضی و آمار می باشد. هسته این زبان برنامه نویسی در سال های اخیر توسط ریاضیدانان بسیار زیادی آزمایش شده است و در حال حاضر با قدرت بسیار زیاد به این ریاضیدانان کمک های بسیار زیادی می کند.

Arduino یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی اینترنت اشیا

اینترنت اشیا در حال آمدن است، اینترنت اشیا درون دستگاه های بسیار زیادی تعبیه شده است که فقط منتظر هستند که ما بگوییم چه کار کنند. Arduino یکی از زبان های برنامه نویسی است که نمی توان آن را یک زبان برنامه نویسی جدید دانست.

این زبان در واقع مجموعه ای از توابع زبان های برنامه نویسی C و C++ می باشد که با هم یکی شده اند و کامپایلر بقیه کارها را انجام می دهد. بسیاری از این توابع برای برنامه نویسان تازگی دارند و ممکن است بسیاری از برنامه نویسان آنها را ندیده باشند.

CUDA یکی از زبان های برنامه نویسی گرافیکی

بسیاری از مردم قدرت کارت گرافیکی خود را بسیار ساده در نظر میگیرند، آنها اصلا فکر نمی کنند که چگونه چند کارت گرافیکی با یکدیگر کار می کنند، دقیقا به همان شکلی که نمی دانند دنیای آنها چقدر پیچیده است. اگر این افراد فقط کمی به دنیای برنامه نویسی فکر کنند می توانند قدرت برنامه نویسی را درک کنند.

زبان برنامه نویسی CUDA راهی است که Nvidia بتواند مشکلات واحد پردازنده گرافیکی کامپیوتر را حل کند. مشکل اصلی برای یادگیری زبان برنامه نویسی CUDA این است که قسمت های موازی الگوریتم خود را شناسایی کنید، زمانی که شما آنها را پیدا کردید، می توانید با استفاده از برنامه نویسی این بخش ها را به یکدیگر متصل کنید و یک کارت گرافیکی بسیار قدرتمند ایجاد کنید.

 

منبع: برنامه نویسان

در وبلاگ نیک سافت بخوانید

  • بازدیدامروز 8
  • |
  • روزگذشته 63
  • |
  • هفته جاری 538
  • |
  • ماه جاری 271
  • |
  • بازدید کل 329138